Protokoll skatemöte 5/3

Sammanställning skatemöte 5/3 - 2020

Då vi har haft olika begränsningar i samband med Covid-19 försöker vi sammanställa och genomföra det vi diskuterade på mötet så gott vi kan. Vi hoppas att den rådande situationen kommer att nå sitt slut snart så att vi kan fortsätta arbetet som fastställdes under mötet.

  • Luften/Ventilation
    • Mätningar kommer ske i sommar och har tidigare utförts av Ihus. Situationen ser ut som den gör men vi i personalen öppnar självklart dörrarna vid tillfrågan. Vi öppnar också regelbundet och vädrar ur hallen
  • Städ:
    • Skejtarna på mötet önskar att det ska skuras och våt torkas på alla åk ytor i skejthallen. Personalen förklarade att vi har städupphandling vilken vi måste följa och att personalen utför extra städning då tid finns. 
    • Skejtarna önskar en soptunna som är fastskruvad på väggen (en sådan som vid toaletterna, speciellt för deras avfall).
      • Två papperskorgar är strategiskt placerade i skatehallen.
  • Myshörna:
    • Ett förslag hade kommit in om att det skulle finnas en lekyta/myshörna inne i skatehallen för barnfamiljer och de yngre.
      • Vi i personalen anser att detta inte är lämpligt eller säkert att ha i en skejthall och kommer därför inte sätta in en sådan.
      • Detta förslag ledde till att skejtarna som deltog vid mötet tog upp att det fanns önskemål om sittplatser i hallen.  Från personalen informerade vi om att stolar som tagits in i skejthallen tidigare alltid har gått sönder när de använts som hinder och redskap att hoppa över. Vi diskuterade möjligheten att försöka införa någon form av fastbyggda sittplatser. Efter mer diskussion ansåg skejtarna inte att det vore klokt då även dessa med störst sannolikhet också kommer skejtas över och gå sönder. För sittplats/häng hänvisar vi därför till korridoren på övervåningen där en kan titta ner genom fönstret, korridoren på nedervåningen och cafeterian.
  • Öppettider:
    • Personalen har fått in diverse förslag och önskemål om företrädestider och öppettider. Personalen informerade därför att vi ska prova några olika alternativ.
      • Förslag på företrädestider som ska testas är följande, vi kommer gå ut på hemsidan när dessa testas i verksamheten:

Veteraner 30+ år                                           Lördag Kl: 10:00-11:30

Barnfamiljer                                                   Söndag Kl: 10:00-11:30

12-30 år                                                         Måndag Kl: 15:00-16:30

Tjejer, transkvinnor och icke-binära             Torsdag Kl: 15:00-16:30

Vi diskuterade även tider då nybörjare har företrädestider, flera vana skejtare uttryckte intresse av att få agera mentorer. Vi i personalen tycker att det låter mycket bra och kommer försöka att få till det i framtiden. Det diskuterades även hur de nuvarande skejtarna möter tjejerna i hallen och hur vi kan göra för att de ska känna sig mer välkomna, detta är något vi ska jobba vidare med.

  • Miniramp/rail/egna förslag
    • Vi har fått in olika önskemål och förslag på hur skejtare vill att vi ska göra om inne i skejthallen. Personalen informerade på mötet om att det finns en ”projektmall” i receptionen där man kan lämna in ett förslag på något en vill skapa i verkstaden. För att få tillgång till verkstan så fyller en i och får projektet godkänt av personalen.
  • Skejtarna har uttryckt länge att de önskas en rund rail istället för en fyrkantig.
      • Vi ser över möjligheten att kapa den avlånga delen framför portarna i år. På grund av Covid-19 står detta i nuläget still. Vi ser över möjligheten att fixa detta innan nästa säsong.
  • Bowlen framtid
      • Budget- i årets budget 2020 finns inte kostnader för renovering av bowlen med.
  • Övrigt
    • Lacka rails - Skejtarna har bett oss att köpa in billig shellack till railsen. Om detta finns tillgängligt i receptionen sköter gärna skejtarna själva lackeringen själva.
      • Lack kommer köpas in och erbjudas. Eventuellt kommer lackeringen skötas utav personal innan stängning så att den starka doften kan lägga sig lite till nästa dag.
  • Flytande betong – Förslag gällande att laga sprickan i golvet med flytande betong.
    • Detta är en åtgärd som redan har prövats som inte har fungerat. Dock ser personalen över andra lösningar.
  • Musiken i hallen – Det har kommit in önskemål om att ha tillåtelse att ha högre volym vid vissa tider. Vi ska göra en koll igen för vilken ljudnivå som är tillåten. Tills detta är klart står högsta volym kvar på 66. Vid kurs har personalen tillåtelse att helt stänga av musiken. Är det väldigt få besökare får personalen sänka då ljudet läcker ut mycket. Detta gäller tills eventuella hörselskydd kommit. Personalen ska även kolla upp vilken riktning högtalarna har.
    • Vi ser över att köpa in öronproppar som eventuellt kan innebära en höjning utav volym. Eventuellt kommer vi tillåta en högre volym under vissa tider, exempelvis sen kväll fredag-söndag.
  • Metallkanten – Skejtare informerar om att metallkanten som täcker sprickan i golvet är olämplig och farlig när man skejtar. Den sänker även farten när man skejtar.
    • Vi har inte hittat en bättre lösning på detta problemet men tar gärna emot förslag och kommer se över vad vi kan göra redan nu.
  • Förslag om att vi ska sälja diverse skejtdelar.
    • Personalen informerar om att vi har fått avslag från vår juristavdelning när vi kollade upp detta. Det finns lite extradelar inlämnat av skejtare (kullager, bultar osv.) i receptionen att tillgå om ens grejer har gått sönder.

Skejtarna önskar en uppföljning som ska innan nästa innesäsong. Personalen ska då kalla till ett uppföljningsmöte.

 

Med vänlig hälsning,
Personalen på Allis

22 april 2020